Hungary
HU EN

Magyar játék a bécsi adventi vásárba

Volt idő, amikor a nagymamák szabadidejükben horgoltak és kötöttek. A kézzel készült sálak és pulóverek tökéletes ajándékok voltak az egész család számára. A 21. században a gyerekek tömeggyártású játékokkal és világszerte ismert motívumokkal vannak körülvéve.

Miközben gyerek szobák falára egyedi mintákat festett, Donner Andreában új ötlet fogalmazódott meg: elkezdte felépíteni az állatokból és egyéb teremtményekből álló saját univerzumát. Az élénk színek és a vidám világ sikere vezette el odáig, hogy motívumai, a falakról lekívánkozva, térben is formát öltsenek. Ahhoz hogy álmait megvalósítsa, Andrea egy régi osztálytársával, a szabadidejében horgoló Mike Tündével társult. A két fiatal hölgy hosszú napokon és éjszakákon keresztül dolgozott, mígnem az első karakter, Zebulon a zebra elkészült, akit újabb és újabb figura követett. A kollekció mára csaknem 30 darab, saját készítésű és egyedi névvel ellátott, állatfigurából áll. Így született meg Freshka márka és ezzel együtt egy új vállalkozás.

A piac nagyon pozitívan fogadta az ölelnivaló, puha, kézzel készített játékokat. Az első karácsonyi szezon alatt, - nem sokkal a játékok piacra dobását követően-, 300 játék talált gazdára. Ettől a pillanattól kezdve világossá vált a hölgyek számára, hogy fel kell osztaniuk a munkafolyamatokat és szükségük van olyan munkaerőre, aki az elvárt magas színvonalon képes horgolni. Andrea végezte a kommunikációs, marketing és vizuális kérdéseket érintő feladatokat, míg Tünde feladata volt a teljes gyártási folyamat felügyelete, ide értve a beszerzést, szervezési és tervezési feladatokat; a munkaerő toborzást és a gyermekgondozási szabadságon lévők vagy nyugdíj előtt álló kollégák koordinálását.

Ezen egyedi játékok készítése sokuknak felbecsülhetetlen elfoglaltságot jelent, nem beszélve az anyagi haszonról. A model bevált: ma már több mint 100 ügyes kéz várja, hogy új barátokat alkosson a gyerekeknek. Andrea és Tünde kipipálhatták listájuk első elemét: a gyártási folyamat gördülékenyen működik.

A következő kihívás, amellyel szembe kellett nézniük az európai piacon történő megfelelő termékelhelyezés volt. Jó referenciákkal a kezükben- úgy, mint a Magyar Posta kampányában kiszállított több mint 5000 játék- a fiatal vállalkozók tudták, hogy jó irányba haladnak, de a következő nagy lépéshez hiányzott a szükséges pénzügyi forrás. Mint a legtöbb start-up esetében itt is a család és a barátok közbelépése segítette ki őket szorult helyzetükben. Mindezek ellenére további pénzügyi forrásra volt szükségük.

Hallottak az Enterperise Europe Networkről (EEN) - amely hálózat kiemelt célja, hogy elősegítse az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatainak bővítését – és személyre szabott tanácsadást kaptak. Mivel a termékek nagyon mutatósak, a karácsony közeledtével, az EEN szakértője, Sütő-Nagy Kata átgondolva a lehetőségeket, a hagyományos szolgáltatások kereteiből kilépve úgy döntött, hogy az EEN nemzetközi Kommunikációs csapata körében is meghirdeti a Freshka játékokat. Talán épp a sors akarata volt, hogy Iris Marlovits, az EEN ausztriai tanácsadója éppen akkor lépett kapcsolatba egy bécsi székhelyű céggel, amely egyedi termékeket keresett az osztrák piac számára.

Számos skype beszélgetést követően a Luxellent néven ismert osztrák cég disztribúciós szerződést kötött a magyarországi Freshkával. A horgolt plüssállatok első látásra meggyőzték a Luxellent képviseletében eljáró Németh Katalint és Sedon Grétát, így egy hónappal később, kicsik és nagyok is megtalálhatták és megszerethették az egyedi, kézzel készített, magyar játékokat a világszerte méltán híres bécsi karácsonyi vásáron. Néhány nappal a partnerségi megállapodás létrejötte után, egy osztrák bolt csak a karácsonyi szezonra több mint 30 játékot rendelt a Luxellenten keresztül. És ez csak még a kezdete a Luxellent és a Freshka között létrejött virágzó és sikeres üzleti megállapodásnak. Szükségtelen megemlíteni, hogy a magyarországi és osztrák EEN partnerek egyaránt büszkék arra, hogy az Európai Bizottság egyetlen vállalkozásfejlesztési hálózataként ilyen mértékben járult hozzá a vállalkozások közös sikeréhez.

Üzleti ajánlataink

Hírek

Elindult Startup Campus Global Program
Budapest, London, Berlin, Hong Kong, Szingapúr, Chengdu, Shenzhen ...
EU által támogatott üzleti út Japánba 2019 ...
Az EU Gateway | Business Avenues egészségipari/orvostechnológiai ...
EU által támogatott üzleti út Koreába 2019 ...
Az EU Gateway | Business Avenues egészségipari/orvostechnológiai ...
Még több hír ▹